Studie gaat voor

Er wordt vaak gedacht dat studenten die lid zijn bij een studentenvereniging minder presteren dan niet-leden wat studiepunten betreft. Unitas S.R. vindt een goed verloop van de studie juist erg belangrijk! Zeker in deze tijden van bezuinigingen en leningen is studievertraging niet gewenst. Leden worden op Unitas S.R. dan ook aangemoedigd om hun studie te halen. Studie gaat altijd voor, want zonder studie geen Unitas S.R.

Er zijn verschillende studie-subverenigingen waar je in contact komt met mensen met dezelfde studie of studierichting. Op die manier kan je elkaar helpen met informatie, boeken, bijles of hulp. Studentenverenigingen zorgen voor een hecht sociaal netwerk met enige mate van sociale controle. Je gaat samen met je jaarclub-, dispuuts-, of huisgenoten naar de universiteitsbibliotheek en stimuleert elkaar daar ook in. Samen studeren en pauzeren is niet alleen leuker, maar ook makkelijker.

‘Wij van Ius in Unitate zijn de subvereniging voor de rechtenstudenten van UnitasS.R. Ius is een van de studie-subverenigingen die Unitas S.R. rijk is. Het studentenleven bestaat naast prachtige borrels en geweldige feesten, uiteraard ook uit studeren. Deze combinatie is terug te vinden bij Ius in Unitate. Wij organiseren naast borrels namelijk ook inhoudelijke activiteiten. Zo worden door het jaar heen lezingen en uitstapjes georganiseerd met een juridische tint. Het contact met ouderejaars binnen de subvereniging is ook erg nuttig. Het is namelijk een mogelijkheid om vragen te stellen over onderwerpen die je moeilijk vindt of om boeken uit te wisselen. Ius in Unitate organiseert ook ieder jaar een oud-ledenborrel. Op deze borrel is het makkelijk om op een gezellige manier in contact te komen met de mensen uit de juridische praktijk en misschien wel de stage te regelen die je altijd al wilde hebben!’ – Maarten Leeftink, Ius in Unitate.

'Opgericht op 13 december 1967, bestaat het Veterinair Dispuut Unitas alweer ruim 45 jaar. Doordat de leden van het V.D.U. over alle jaren verspreid zijn kunnen er onderling handige tips uitgewisseld worden, bijvoorbeeld over tentamens en komen op zijn tijd de mooiste verhalen van vroeger weer ter tafel of meestal ter bar. Ook komend jaar kijken wij weer uit naar een prachtig V.D.U.-jaar met geniale activiteiten en meesterlijke borrels. Hier worden tradities geschapen, voortgezet en in ere gehouden en ook dit jaar raast de stier weer door onze mooie kroeg!' – Nikky Kok, Veterinair Dispuut Unitas