Commissies en besturen

Naast alle leuke feesten op Unitas S.R. is op organisatorisch vlak genoeg te doen. In je eerste jaar is het al mogelijk om actief te zijn bij een commissie. Twee van de drie barren op Unitas S.R. worden draaiende gehouden door eerstejaars. Tevens zijn er nog veel meer activiteiten die worden georganiseerd door commissies. Voorbeelden zijn de dies (verjaardag van de vereniging), de almanak (het jaarboek), een skireis, een hockeytoernooi, het verenigingsblad of het organiseren van de UIT-week voor Unitas S.R. Het is een manier om jezelf naast je studie te ontplooien en ervaring op te doen.

Daarnaast is het mogelijk om je aan te sluiten bij een van de vele subverenigingen van Unitas S.R., zoals de zeil-, toneel- of muziekvereniging. Deze subverenigingen worden bestuurd door leden van de vereniging.

Ik zag tappen altijd als ‘werk’, totdat ik mocht gaan tappen in de Joosbar: je leert ongelooflijk veel mensen kennen, pakt de gekste naborrels mee en vormt als Joosbarjaar een hechte groep. Tappen op onze mooie vereniging is absoluut geen werk, maar een hobby en dat al als eerstejaars! – Mireille Kneepkens, Joosbartapper

‘Commissiewerk bij Unitas is voor mij een grote toevoeging! Je leert samenwerken, organiseren, creatief zijn en kunt uiteindelijk trots zijn op je eigen resultaat. Daarnaast is een commissie al snel een hechte vriendengroep waarmee je, naast je jaarclub, weekendjes weg gaat en de mooiste borrels en feestjes meepakt!’ – Marit van Gelderen, Lustrumcommissie