Persbericht d.d. 6 juli 2021

Uit bron- en contactonderzoek van de GGD is gebleken dat er afgelopen vrijdagavond een mogelijk aantal besmettingen zijn ontstaan naar aanleiding van een externe activiteit van onze vereniging. Ondanks het volgen van de landelijke maatregelen, het hanteren van de Corona Check app en Testen voor Toegang, hebben er helaas besmettingen plaatsgevonden. Nadat we als bestuur maandag gehoor kregen van twee besmettingen hebben we in overleg met de GGD besloten om uit voorzorg de vereniging te sluiten, ook hebben we al onze studenten op het hart gedrukt om gelijk te testen bij enige vorm van klachten en de vereniging te contacteren wanneer zij positief zijn getest.

In lijn met advies van de GGD hebben we uiteindelijk besloten om de vereniging in elk geval tot en met woensdag te sluiten, met mogelijke verlenging van sluiting. We hebben alle aanwezigen het dringende advies gegeven om zich vijf dagen na de activiteit te laten testen, deze woensdag. Dit is gebaseerd op het advies van de GGD om 5 dagen na mogelijk contactmoment te laten testen. Verder zullen wij nauw contact met de GGD blijven onderhouden en hun adviezen altijd opvolgen.