Unitas S.R. wordt bestuurd door een negenkoppig Senaat dat zich vijf dagen per week full-time bezig houdt met het besturen van de vereniging op alle organisatorische-, financiële en sociëteitsgebonden vlakken. De Senaat vertegenwoordigt de vereniging naar buiten toe en onderhoudt nauw contact met de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht, de gemeente en onze (oud-)leden. De functieomschrijvingen van de Senaat zijn heel divers. Gezegd kan worden dat het bestuur betrokken is bij alles wat er op verenigingsgebied gebeurt. Van het aansturen van commissies, het maken van verenigingsbrede begrotingen, het bijhouden van sociale (externe) contacten, aqcuisitie, inkoop en het beheren van onze panden tot het runnen van de kroeg.

Rector – Mej. A.J. Kwanten
Woordvoerder, vertegenwoordiger, langlopende contracten, oud-leden, statuten & wetten en voorzitten vergaderingen.
​​​
Pro-rector – Dhr. S.C. Vorst
Veiligheid, sleutelbeheer en groot onderhoud, gemeente politiek, vergunningen, praktische zaken verhuur, systeembeheer en buren.
​​​
Quaestor I – Dhr. J.L.P Spreeuwenberg
Crediteuren, begroting/afrekening, prijsbepaling waren sociëteit en financieel beleid.
ab Actis – Mej. I.C.E. Dogterom
Externe contacten en vertegenwoordigingen, verenigingsagenda, post in/uit, promotie en beurzen.

​Bavarius – Mej. A.L Geffroy
Sociëteit, vrijwilligers, de barren, geld Sociëteit, verzenden facturen, en passysteem.

Quaestor II – Mej. J. van Kempen
Inboeken facturen, voorraadbeheer, drankverbruik, financieel ondersteunen commissies en verzekeringen.
Vice-ab Actis – Mej. H.S. van der Eijk
Begeleiding eerstejaars, subverenigingen, disputen en ledenbestand.

Vice-bavarius – Mej. F.I. van Montfrans
Eettafel, vrijwilligers, klein onderhoud en de barren.
Acquisitor – Dhr. R.V.M. du Mée
Acquisitie, debiteuren, de binnenkomende geldstromen en alle zakelijke contacten.

vaandel_unitas_SR_Senaat.png