Word lid van de mooiste studentenvereniging van Utrecht

Overig DJ op dak.JPG

Veelgestelde vragen

Ik ben al student en wil lid worden, kan dat?

Ben jij nog geen lid bij een studentenvereniging, maar wel geïnteresseerd? Ook jij kunt je inschrijven! Unitas S.R. biedt je de gelegenheid om tijdens de UIT kennis te komen maken! Je bent overdag van maandag 16 augustus tot en met vrijdag 20 augustus welkom op onze sociëteit om de sfeer te proeven, kennis te maken met de leden en vragen te stellen. Ook kun je een rondleiding krijgen. Houd de instapagina (unitas_s.r.) in de gaten voor updates rondom de rondleidingen!

Kan ik me inschrijven als ik nog geen 18 ben?

Ben jij nog 17, maar wil je wel graag lid worden? Kom dan tijdens de UIT langs onze inschrijftafel dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Ben je er niet tijdens de UIT? Dan kun je de Novitiaatscommissie contacten (nc@usr.nl). Vermeld bij dit contact je naam, telefoonnummer en geboortedatum.

Zijn er verplichtingen aan het lidmaatschap?

Bij Unitas S.R. zijn vrijwel geen verplichtingen. Wel ga je de eerste twee maanden van je lidmaatschap iedere dinsdag met je jaargenoten eten, borrelen en feesten. Verder kun je je lidmaatschap invullen zoals je dat zelf wil! Hoevaak je op Symposion te vinden bent en bij hoeveel groeperingen je je aansluit is helemaal aan jezelf. Maar omdat leden het zo leuk vinden zijn de meesten wel vaak op Unitas te vinden!

Is Unitas te combineren met mijn studie?

Je bepaalt zelf hoe actief je bent tijdens je lidmaatschap, zoals bij bovenstaande vraag beschreven. Studie wordt bij Unitas erg serieus genomen en het wordt dan ook aangemoedigd je BSA of Propedeuse te halen. Met een beetje planning is het dus zeker te combineren!

Kennismakingstijd & corona

De Kennismakingstijd van Unitas S.R. bestaat uit twee Novitiaten. Dit jaar zal het A-Novititiaat plaatsvinden van zondag 22 augustus tot en met zaterdag 28 augustus, het NA-Novitiaat zal plaatsvinden van zondag 29 augustus tot en met zaterdag 4 september. Vergeleken met een regulier Novititiaat is er dit jaar dus sprake van een verkort, maar fysiek programma.

UITweek5.JPG

UITweek.jpg

Voor ouders

Uw kind verlaat de veilige thuishaven en spreidt zijn of haar vleugels. Wellicht wil hij of zij ook graag lid worden bij studentenvereniging Unitas S.R. Wij kunnen ons voorstellen dat u hier vragen over heeft. Schroom niet om de Novitiaatscommissie te contacteren. Wij beantwoorden graag uw vragen zodat u uw kind met een gerust hart op avontuur naar Utrecht kunt laten gaan.

Contactgegevens Novitiaatscommissie

E-mailadres: nc@usr.nl

Telefoon: 030 231 2962 (bereikbaar van dinsdag t/m donderdag tussen 10:00u ‘s ochtends en 17:00u ‘s middags).